#13 Recenzja "SKAM".

Witacie kochani.

Dziś mam dla Was recenzję norweskiego serialu "SKAM".


Dużo osób z mojego otoczenia zaczęło go oglądać,a ja jakoś sie byłam do niego szczególnie przekonana. Wydawał mi się zupełnie zwyczajny i przeciętny. Jednak taki nie był.

Serial opowiada życiu nastolatek zaczynających liceum.

Sezon I
 W pierwszym sezonie skupiamy się bardziej na Evie i Jonasie i ich związku. Poznajemy także wszystkie główne postacie. Sezon porusza problemy i przedstawia sytuacje, z którymi młodzi Norwedzy stykają się w życiu codziennym, od russetiden(,oznaczającym okres imprez i luzu tuż przed ukończeniem szkoły średniej), przez problemy emocjonalne, po poważne kwestie, takie jak akceptacja w społeczeństwie czy tolerancja. Eva i Jonas stają przed wieloma ważnymi wyborami dotyczącymi ich wspólnej przyszłości. Poruszane tu są kwestie np wzajemnego zaufania i mocy jaką niesie za sobą plotka.

Sezon II
Tu skupiamy się bardziej na związku Noory i Williama. Poznajemy przeszłość bohaterów. Dowiadujemy się też dużo o prawie panującym w Norwegii. Sezon jest naprawdę ciekawy, najbardziej mi się podobał.Także porusza się tu kwestie wzajemnego zaufania i pokazane jest w tym sezonie jak ważne jest wzajemne poznanie i akceptacja.

Sezon III
Poruszamy tu kwestie tolerancji, tego kim jesteśmy i akceptacji przez społeczeństwo, a zawłaszcza rówieśników oraz akceptacji siebie i własnych uczuć. Zmagamy sie także  z chorobą jednego z bohaterów.

Każdy z sezonów porusza problemy, które dotykają każdego z nas. Możemy być każdym z bohaterów, każdego z nas mogą dotknąć te sytuacje. Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że każdy sezon jest o tym samym lecz tak nie jest. Każdy jest ukazany w innym świetle, kontekście ale wszystkie sezony są ze sobą powiązane.






Seria ogólnie jest łatwa w odbiorze, lekka, miejscami śmieszna ale porusza naprawdę poważne tematy, które nastolatkowie często bagatelizują. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z niektórych rzeczy, a potem jak dopadają nas konsekwencje tego zaczynamy sie zastanawiać czemu to zrobiliśmy i co sobie wtedy myśleliśmy. Serial porusza kwestie rodziców. Nie każdy ma takie szczęście,że ma oboje rodziców, który się nami interesują. Oglądając ten serial nieraz musiałam się na chwilę zatrzymać i pomyśleć nad niektórym sprawami. Ten serial pokazuje także jak wiele jest różnych kultur, religii i poglądów ale mimo to każdy jest równy i zasługuje na akceptacje.
Naprawdę warto obejrzeć ten serial.

Z początku mi się troszkę dłużył choć odcinki są dosyć krótkie, (przyzwyczaiłam się do godzinnych odcinków więc sami rozumiecie), ale później fabuła się rozkręca i jest super.

Moja ocena: 8/10




Moja pierwsza recenzja serialu za mną. Mam nadzieje, że nie wypadła najgorzej. Z całego serca polecam serie SKAM. Ja ją oglądałam dwa dni ( miałam ferie i akurat byłam chora więc sami rozumiecie). Podobno ma być kolejny sezon. Bardzo się ciesze i czekam <3

Piszcie czy oglądaliście już albo czy macie taki zamiar :)


Strona na FB.


Instagram.


Lubimy Czytać


Zblogowani



Całuję.
Agaa.

13 komentarzy:

  1. Oglądałam ten serial już jakoś na początku stycznia i pochłonęłam też w dwa dni xD I uwielbiam drugi sezon, też mój ulubiony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiło się strasznie głośno o tym serialu, co trochę sprawiło, że straciłam ochotę na jego oglądanie. Wszędzie tylko SKAM i mianowanie go najlepszą produkcją ever, co dla mnie było... przesadą. Ale skoro teraz trochę ucichło, jak tylko zakończę inne seriale, wezmę się za SKAM :)

    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jest naprawdę fajny, szybko się ogląda. Ja zaczęłam oglądać chwile przed tym całym szumem wokół niego :)

      Usuń
  3. Wszyscy mówią o tym serialu, a ja jeszcze nie zaczęłam go oglądać i nie wiem o co chodzi :) Mam nadzieję, że niedługo to się zmieni. Nominowałam cię do LBA! Szczegóły znajdziesz na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam nigdy o tym serialu ale zapowiada się naprawdę dobrze :) Obserwuje i zostaję na dłużej!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo i zachęcam do oglądania :) Wszystkie odcinki są na cda :)

      Usuń
  5. Czyżby norweska wersja Plotkary albo Słodkich kłamstewek?
    Nie słyszałam o tej produkcji i z ciekawości obejrzę kilka odcinków. Może i ja się wciągnę? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przypomina mi to Plotkary ale jest naprawdę wciągający :D

      Usuń
  6. Wiele dobrych opinii o tym serialu, z chęcią się skuszę i ja w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie 3 sezon jest najcudowniejszy, jestem w nim po prostu zakochana. Uczy nas mega dużo, a Even i Isak są najsłodszymi istotami chodzącymi po planecie.
    Nie przypadł mi do gustu 2 sezon, natomiast 1... też był świetny:)
    Pozdrawiam! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety seriale to nie moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. NIe moja bajka, szczególnie że oglądam dwa seriale w tym jeden aktywny i nie jest to Gra o Tron którą po pierwszym sezonie odstawiłam bo mnie znudziła.
    http://podrugiejstronieokladki6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń