#24 Recenzja "13 powodów dlaczego."

Witajcie kochani.

Dawno nie było żadnego posta serialowo-filmowego więc postanowiła, że w końcu taki dodam. Przed świętami jak wiecie byłam chora więc miałam dużo czasu na oglądanie. Serial ten stał się szalenie popularny i czas się przekonać dlaczego.


"13 powodów dlaczego."



Opis filmu:
Hannah Baker popełnia samobójstwo, a jej znajomy dostaje 13 kaset magnetofonowych, na których dziewczyna nagrała powody odebrania sobie życia. 

Pewnie większości z Was obił się o uszy ten tytuł, ponieważ na wszystkich portalach społecznościowych jest bardzo głośno o tym serialu, pełno zwiastunów i reklam z Netfilxa ale czy zasłużenie?


Serial powstał na podstawie książki Jay Asher o tym samym tytule. Z tego co wiem fabuła filmu różni się od książki.
Film porusza bardzo ważne kwestie takie jak, np: gwałt, samobójstwo czy jazda po pijaku. Pokazuje zwykłe życie nastolatków i ich wybory oraz konsekwencje tych wyborów. Opisuje jak bardzo ważni są dla nas przyjaciele oraz rodzice, który o nas dbają. Pokazuje, że mimo iż czasem ktoś jest dla nas przyjazny nie znaczy to, że ma wobec nas dobre intencje. 



Postacie są różnorodne i dobrze wykreowane. Niektórych aktorów znałam z innych seriali ale większość obsady była dla mnie zupełnie nowa. Głowna bohaterka Hannah jak dla mnie czasem za bardzo histeryzowała i nieraz zastanawiałam się czemu tak postąpiła bo ja oglądając ten serial i wiedząc jak wygląda życie w szkole średniej postąpiłabym zupełnie inaczej. Wszystkie postacie pod względem wyborów nie raz zostawały mnie z pytaniem czemu tak zrobiłeś albo to powiedziałeś? Ich wybory nieraz były tak oddalone od rzeczywistości, że zastanawiałam się jak to w ogóle jest możliwe

Ogólnie odcinki były ciekawe ale w niektórych momentach za bardzo rozwleczone. Odcinków jest 13 i każdy jest o kimś innym ale fabuła łączy się i wyjaśnia w dalszych odcinkach. Sam finałowy odcinek jest dobrze zrobiony, wyjaśnia wiele wcześniej zadanych sobie pytań. 




Moim zdaniem film jest dla trochę starszych odbiorców, ponieważ niektóre wątki mogą być niezrozumiałe. 

Moja ocena: 6/10


Oglądaliście już ten serial? A może macie dopiero zamiar. Piszcie w komentarzach :)

Całuję.

21 komentarzy:

  1. Jestem w połowie piątego odcinka i jak na razie serial całkiem przyjemnie się ogląda. Choć przyznam, że główny bohater potrafi być bardzo irytujący :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze chcę przeczytać książkę :) ciekawi mnie jej fabuła :) pozdrawiam!
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie czytałam książki ale mam ją już w planach :)

      Usuń
  3. Nie oglądałam tego serialu :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam zamiar sięgnąć po książkę, jestem jej bardzo ciekawa i myślę, że mogłaby mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten serial ♥♥♥ Porusza bardzo trudne i poważne kwestie, uważam, że jest to serial dla nastolatków, potrafi ukazać im jaki jest świat :D Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja miałam sięgnąć po książkę, ale jakoś wyszło, że jednak nie mam już chęcią. Ale może jednak skuszę się na serial przynajmniej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w trakcie oglądania, a już niedługo otrzymam własny egzemplarz książki.
    Ciekawi mnie czy tekst okaże się tak pomysłowy jak adaptacja, ponieważ moim zdaniem 13 powodów to póki co mistrzostwo!
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie własnie to ciekawi bo podobna serial się różni od książki :) Czekam na recenzje :D

      Usuń
  8. Mam w planach. Nie mogę się doczekać spotkania z aktorami i poznania tej historii!
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam książkę, a teraz planuję serial, to chyba całkiem dobry plan :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam książkę jakiś czas temu - całkiem przyjemnie się nawet czytało, a od kiedy tylko usłyszałam, że mają nakręcić serial, tym bardziej muszę go obejrzeć ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno skończyłam oglądać ten serial i uważam, że jest naprawdę dobrze zrobiony chociaż mało oryginalny. Przecież już dużo powstało takich filmów czy seriali o takiej samej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem ci, czy się różni, jak już go oglądnę XD Ale jestem po 4 odc i już widzę, że jest rozwleczony. Clay w książce przesłuchał wszystkie kasety w jedną noc, a tu się z nimi morduje i morduje... no ale cóż. Musieli jakoś zebrać materiał na 13 odcinków

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkę czytałam już dawno i uwielbiam ją <3 Jeśli chodzi o serial to jestem w trakcie oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdybym lubiła seriale i mogła je cierpliwie oglądać, to na pewno zapoznałabym się z "Trzynaście powodów". A tak może kiedyś przeczytam książkę. Póki co mnie do niej jeszcze aż tak nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak nie lubię oglądać seriali to ten mnie bardzo do siebie przyciąga. Na wakacjach wykorzystam darmowy miesiąc na netflixie i zapoznam się z tym serialem. Muszę najpierw przeczytać książkę! Chyba wiem jaka pozycja na pewno znajdzie się w moim kolejnym zmówieniu :)
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam właśnie niedawno, że te odcinki są bardzo długie, ale może jak znajdę chwilę czasu, to obejrzę ten serial :) Tylko najpierw wolę przeczytać książkę ;)
    Pozdrawiam, Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam 13RW, i szczerze mówiąc wstrząsnął mną trochę, dał do myślenia, ale też bardzo denerwował w pewnych momentach. Zgadzam się z Tobą, akacja była trochę zbyt rozwleczona, Clay w każdym odcinku pod koniec bał się, że następna kaseta jest kierowana do niego, pozostawiało to straszny niedosyt i od razu chciałam oglądać dalej, ale według mnie większość powodów, dla których zabiła się Hannah, było bezsensownych...

    Fajny blog, będę do Ciebie częściej wpadać :)
    Pozdrawiam :*
    My library - blog recenzencki

    OdpowiedzUsuń
  18. Zarówno o książce jak i serialu jest bardzo głośno. Muszę niedługo znaleźć czas, by dowiedzieć się, o co tyle hałasu :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  19. No i ja się pytam człowieku dumny ty jesteś z siebie zdajesz sobie sprawę z tego co robisz?masz ty wogóle rozum i godność człowieka?Ja nie wiem ale żałosny typek z ciebie, chyba nie pomyślałes nawet co robisz i kogo obrażasz, możesz sobie obrażac tych co na to zasłużyli sobie ale nie naszego papieża polaka naszego rodaka wielką osobę ,i tak wyjątkowa i ważną bo to nie jest ktoś tam taki sobie że możesz go sobie wyśmiać bo tak ci się podoba nie wiem w jakiej ty się wychowałes rodzinie ale chyba ty nie wiem nie rozumiesz co to jest wiara .Jeśli myslisz że jestes wspaniały to jestes zwykłym czubkiem którego ktoś nie odizolował jeszcze od społeczeństwa ,nie wiem co w tym jest takie śmieszne ale czepcie się stalina albo hitlera albo innych zwyrodnialców a nie czepiacie się takiej świętej osoby jak papież jan paweł 2 .Jak można wogóle publicznie zamieszczac takie zdięcia na forach internetowych?ja się pytam kto powinien za to odpowiedziec bo chyba widac że do koscioła nie chodzi jak jestes nie wiem ateistą albo wierzysz w jakies sekty czy wogóle jestes może ty sługą szatana a nie będziesz z papieża robił takiego ,to ty chyba jestes jakis nie wiem co sie jarasz pomiotami szatana .Wez pomyśl sobie ile papież zrobił ,on był kimś a ty kim jestes żeby z niego sobie robić kpiny co? kto dał ci prawo obrażac wogóle papieża naszego ?pomyślałes wogóle nad tym że to nie jest osoba taka sobie że ją wyśmieje i mnie będa wszyscy chwalic? wez dziecko naprawdę jestes jakis psycholek bo w przeciwieństwie do ciebie to papież jest autorytetem dla mnie a ty to nie wiem czyim możesz być autorytetem chyba takich samych jakiś głupków jak ty którzy nie wiedza co to kosciół i religia ,widac że się nie modlisz i nie chodzisz na religie do szkoły ,widac nie szanujesz religii to nie wiem jak chcesz to sobie wez swoje zdięcie wstaw ciekawe czy byś sie odważył .naprawdę wezta się dzieci zastanówcie co wy roicie bo nie macie widac pojęcia o tym kim był papież jan paweł2 jak nie jestescie w pełni rozwinięte umysłowo to się nie zabierajcie za taką osobę jak ojciec swięty bo to świadczy o tym że nie macie chyba w domu krzyża ani jednego obraza świętego nie chodzi tutaj o kosciół mnie ale wogóle ogólnie o zasady wiary żeby mieć jakąs godnosc bo papież nikogo nie obrażał a ty za co go obrażasz co? no powiedz za co obrażasz taką osobę jak ojciec święty ?brak mnie słów ale jakbyś miał pojęcie chociaz i sięgnął po pismo święte i poczytał sobie to może byś się odmienił .nie wiem idz do kościoła bo widac już dawno szatan jest w tobie człowieku ,nie lubisz kościoła to chociaż siedz cicho i nie obrażaj innych ludzi .

    OdpowiedzUsuń