Moja pierwsza seria książek.

Witajcie kochani.
Dziś przychodzę do Was z postem na temat mojej pierwszej serii książek. Gdy byłam młodsza niewiele czytałam, ponieważ moi rodzice zawsze chcieli żebym czytała i ja oczywiście na złość im tego nie robiłam. Jednak później odkryłam magie czytania. Pierwszą serią jaka zaczęłam czytać była
" Seria niefortunnych zdarzeń"  Daniela Handlera, ps. Lemony Snicket.
"Przyszedł na plażę, jakby nigdy nic, powiedział do dzieci parę słów - i na zawsze odmienił całe ich życie." ~ Lemony Snicket
Seria ta opowiada o trojgu rodzeństwa, które w pożarze domu tracą oboje rodziców. Od tej pory są oni przenoszeni z rodziny do rodziny i ścigani przez Hrabiego Olafa, który rzekomo jest ich dalekim krewnym, który chce położyć łapska na ich majątku. Wraz ze swą trupą aktorów przebiera się za różne postacie i uprzykrza, życie rodzeństwu Baudelaire. Opiekunowie Baudelaire'rów albo giną z rak Olafa albo sami się ich wyrzekają. Fabuła zmienia się w książce Wredna wioska, gdzie dzieci zostają oskarżone o zamordowanie Jacques'a Snicketa, który był brany za Hrabiego Olafa, ten sam z kolei przebrał się za detektywa Dupina i wrobił dzieci w morderstwo.Od tego momentu rodzeństwo musi uciekać przed Olafem i policją. W Przedostatniej Pułapce proces przeciwko Olafowi, uniewinniający dzieci, zostaje zakłócony przez współpracowników Olafa. Dzieci uciekają wraz z Olafem i zmuszone zostają do podpalenia Hotelu Ostateczność. Od tego momentu rodzeństwo wypływa w rejs i trafia na wyspę. Po pożarze Hotelu Ostateczność sieroty i Olaf płyną razem łodzią. Nadciąga sztorm, który Snicket opisuje bardzo dokładnie na podstawie swoich doświadczeń. Zarówno sieroty, jak i ich były opiekun wychodzą cało ze sztormu. Ich łódź rozbija się w pobliżu wyspy, której odkrywcą i królem natychmiast ogłasza się Olaf. Jednak reszty zakończenia wam nie zdradę.

Najstarsza z rodzeństwa Wioletka była wynalazcą. Potrafiła zrobić coś z niczego jednak nie była pełnoletnia i nie mogła opiekować się rodzeństwem sama. Klaus lubił czytać książki i był bardzo mądry, obeznany był w każdym temacie. Najmłodsza z rodzeństwa Słoneczka była malutkim dzieckiem, które bardzo lubiło gryźć.

Seria ta jest naprawdę bardzo ciekawa i wciągająca nie tylko dla młodzieży ale i także dla dorosłych. Są ukazane w niej różne wartości takie jak rodzina, czy miłość rodzeństwa. Jednak książka ta jest jedna z niewielu, których poszczególne tomy nie kończą się dobrze. Książka jak najbardziej jest godna polecenia, co jak właśnie robię.Same tomy nie są długie i czyta się je bardzo szybko.

Pierwszy tom "Przykry początek" został wydany w 1999r, natomiast ostatni tom "Koniec Końców" w 2006r (Rozdział czternasty jest ostatnim rozdziałem księgi 13 i tworzy odrębną (12-stronicową) książkę.) Na podstawie pierwszych trzech części został nakręcony film o tym samym tytule, a w rolę Hrabiego Olafa wcielił się sam Jim Carrey.

Tak prezentują się książki.


Okładka zagraniczna.

Okładki są grube, pięknie wytłaczane. Każdy tom ma swój rozpoznawalny kolor. Kartki w środku są przejrzyste ale nie są białe. Przy każdym nowym rozdziale są maleńkie obrazki. Książki są naprawdę pięknie ozdobione. Niestety nie posiadam w domu całej serii mimo to ją przeczytałam i chętnie do niej wracam. Planuję kupić resztę książek ale nie wiem gdzie dostanę ją w tych okładkach, w empiku są tylko audiobooki. Może wiecie gdzie je dostane? Piszcie.!


W każdej książce na pierwszej stronie jest miejsce na imię oraz malutki obrazek tego jak bedzie przebrany Olaf w danym tomie.





Mam nadzieję,że post Wam się spodobał. Piszcie w komentarzach jaką serie Wy przeczytaliście pierwszą. I czy czytaliście już "Serię Niefortunnych Zdarzeń" .

Buziaczki
Agaaa






2 komentarze:

  1. Pięknie wyglądają! Nigdy ich nie czytałam, historie kojarzę tylko z filmu. Ale teraz mam w planach nadrobić zaległości jak tylko znajdę pierwszy tom


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa fabuła i piękne książki..ale mnie trudno zmotywować do czytania ew ;-;
    wesołych świąt ♥

    OdpowiedzUsuń