#50 Recenzja "Elita" - Kiera Cass

Witajcie kochani.

Dziś mam dla Was recenzję drugiego tomu ''Rywalek", który przeczytałam w dzień.


"Elita" - Kiera Cass

"Miłość była rodzajem cudownego strachu."


Tytuł oryginału: The Elite
Data wydania: 21 maja 2014
Liczba stron: 328
Tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
Cykl: Selekcja (tom 2)
Wydawnictwo: Jaguar


Opis książki: 
Drugi tom "Rywalek". Do pałacu przybyło trzydzieści pięć dziewcząt. Teraz zostało ich tylko sześć. Ami i książę Maxon stają się sobie coraz bliżsi, jednak dziewczyna wciąż pamięta o Aspenie, chłopaku, którego darzyła szczerą miłością jeszcze zanim trafiła do pałacu.




''Ponieważ teraz należałam do niego. Wiedziałam to. Nigdy nie byłam niczego tak pewna."

Pierwsze wrażenie:

Pierwsze co to piękna okładka. Cała seria ma przepiękne okładki, a mi jako okładkowej sroce od razu rośnie serduszko jak na nie patrze. Co do treści. Akcja dzieje się dużo szybciej niż w pierwszej części, przez co szybciej się czyta. Mnie zajęło dosłownie 24 godziny. Styl autorki jest lekki i przyjemny, bez zbędnych domysłów i zawikłań. Jest to naprawdę lekka książka. W treści jest kilka zwrotów akcji. Cała akcja toczy się w pałacu. Jest to naprawdę magiczny i bajkowy świat. Ma świetny klimat i myślę, że każdy się w nim odnajdzie. Może nie jest to książka, która zapiera dech w piersiach i łamie serce na pół, ale nie sposób jest się od niej oderwać. Jest naprawdę wciągająca, a świat jest dobrze wykreowany.




"Być może kluczem do sukcesu jest zachowanie chłodnej głowy, kiedy inni wpadają w panikę"

Bohaterowie:

W tej części jeszcze bardziej pokochałam Maxona. Na koniec było mi go bardzo szkoda. W tej części Aspen mniej mnie denerwował i powiedziałabym nawet, że zaczęłam go lubić. Natomiast Ami strasznie mnie irytowała. Jest strasznie niezdecydowana czy strasznie mnie wkurzała. Tak jak w pierwszej części podziwiałam ją za odwagę i upór, tak w tej mi tego brakowało.



"-Poddaję się. Przepraszam, Ami, jesteś taka cierpliwa, ale ja sama nie mogę słuchać, jak gram. To brzmi, jakby fortepian na coś chorował.
-Szczerze mówiąc, bardziej jakby umierał."


Zakończenie:

Zakończenie było bardzo zaskakujące i się go nie spodziewałam. Cass świetnie to sobie wymyśliła i mam nadzieje, że równie dobrze pociągnie ten wątek w następnym tomie.




"- Jak to jest być zakochanym? (...)
- To najcudowniejsza i najokropniejsza rzecz, jaka ci się
kiedykolwiek może przydarzyć. "


Podsumowując:

Ta część też mi się podobała. Nie wiem, która część podobała mi się bardziej, bo każda miała swoje wady, ale tworzy spójną całość. Polecam serię i książkę każdemu. Jest to idealna książka na nudny wieczór.

Moja ocena: 7/10


A Wam jak podobała się książka? Piszcie czy czytaliście ;>

Pozdrawiam
Agaa

Strona na FB.


Instagram.


Lubimy Czytać




16 komentarzy:

  1. Nie miałam jeszcze styczności z tą serią, okładki jakoś zawsze mnie zrażały, ale tyle osób poleca, że chyba w końcu po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z najpiękniejszych dla mnie serii ♥ Jeśli chodzi o okładki, to są przepiękne i nie wiem, czy jakieś inne im dorównują. Ja Aspen'a polubiłam dopiero w 4 i 5 tomie. Ojej przed Tobą trzeci tom, chyba mój ulubiony <3 A na końcu książki dzieje się mnóstwo :D Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w 100 % co do okładek <3 już nie mogę doczekać się 3 tomu :*

      Usuń
  3. Czytałam jakiś czas temu. Wydawała mi się trochę nudna.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja dalej nie wiem, czy czytać, czy nie czytać...
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i uwielbiam tą serię!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam całą tę serię <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Selekcję <333 Ale jeżeli chodzi o trylogię Rywalek, to ten tom lubię najmniej :< Ale mimo wszystko go uwielbiam ^^

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tę serię <3 Wszystkie tomy są świetne, ale najbardziej spodobał mi się trzeci ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie do końca najlepsza będzie pierwsza część. Trzecia podobała mi się najmniej, ale ciekawa jestem, jak przypadnie ci do gustu ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń