#49 Recenzja ''Dary Anioła: Miasto Popiołów"- Cassandra Clare.

Hej kochani.

Dziś ma dla Was recenzję książki, z której przeczytaniem zwlekałam bardzo długo po szokującym dla mnie fakcie z pierwszej części. Jednak w końcu się przemogłam i oto jest recenzja.


''Dary Anioła: Miasto Popiołów"- Cassandra Clare.


''Skoro nie możesz powiedzieć prawdy ludziom, na których najbardziej ci zależy, w rezultacie samego siebie też oszukujesz."



Tytuł oryginału: City of Ashes
Data wydania: 28 sierpnia 2013
Liczba stron: 528
Tłumaczenie: Anna Reszka
Cykl: Dary Anioła (tom 2) | Seria: Ze Świata Nocnych Łowców
Wydawnictwo: Mag


Opis książki:

Clary Fray chciałaby, żeby jej życie znowu stało się normalne. Ale czy cokolwiek może takie być, skoro dziewczyna jest Nocnym Łowcą, zabijającym demony, jej matka została magicznie wprowadzona w stan śpiączki, a ona sama nagle zaczyna widzieć mieszkańców Podziemnego Świata – wilkołaki, wampiry, wróżki...

 Pierwsze wrażenie:

Po skończonym pierwszym tomie długo zwlekałam z drugim. Jednak w końcu zebrałam się i przeczytałam drugi tom i strasznie się z tego ciesze. Książka jest naprawdę super. Jest ciągłość akcji i bardzo dużo się dzieje. Nawet nie spostrzegłam, kiedy skończyłam książkę. Clare piszę bardzo lekko, szybko się czyta i jest kilka zaskakujących zwrotów akcji. Akcja książki bardzo wciąga, więcej się dzieje niż w pierwszej części. Niektóre wątki są bardziej rozwinięte. Jednak pozostaje wiele znaków zapytania i mam nadzieję, że będą rozwiązane w następnych tomach. Jedynym minusem jest to, że miałam wrażenie jakby autorka, chciała na siłę wszystkich zrobić nieśmiertelnymi.



"- Powiedz Isabelle, że nie.
- Ale ona uważa, że to dobry pomysł - zaprotestował Alec.
- Więc powiedz jej nie dwa razy."

Bohaterowie:


Clary lubiłam od samego początku. Nie raz jest zbyt gwałtowna i porywcza, ale bardzo ją lubie i podziwiam za siłę, jaką ma w sobie. Oczywiście Jace to moja ulubiona postać i kocham go całym moim serduszkiem. Lubię właśnie to, że jest dla wszystkich taki arogancki, ale dla najbliższych zrobiłby wszystko. W tej części bardziej zaczęłam lubić Aleca. Stał się dużo milszy dla Clary, dużo im pomagał. Simon strasznie działał mi na nerwy. Bardzo chciałam, żeby umarł, niestety tak się nie stało. Izzy była po prostu sobą i za to ją uwielbiam.



"– Co robisz? – zapytał Alec, klękając przy migotliwej ścianie więzienia.
(...)
– A tak, przyszło mi do głowy, że poleżę sobie na podłodze i trochę powije się z bólu – odburknął. – To mnie relaksuje.
– Naprawdę? A... jesteś sarkastyczny"

Zakończenie:

Nie powiem zakończenie mnie, zaskoczyło, chociaż nie było jakieś spektakularne. Szczerze to miałam przeczucie, że właśnie tak się skończy. Jak dla mnie nie jest to takie zakończenie, po którym od razu muszę sięgnąć po następną część. Mogę odczekać swoje i spokojnie sięgnąć po kolejny tom. Jednak jeden wątek nie daje mi pokoju i przez to jak najszybciej chce się dowiedzieć, jak się to rozwiąże. :D



''Ale właśnie o to chodzi. Kiedy kochasz nie masz wyboru."

Podsumowując:

Książkę polecam wszystkim. Jest naprawdę dobra i wciągająca. Zdecydowanie nie ma syndromu drugiego tomu.

Moja ocena: 8/10



Piszcie czy czytaliście tę serię i co o niej sądzicie :)

Buziaczki
Agaa.

Strona na FB.


Instagram.


Lubimy Czytać




19 komentarzy:

  1. Czytałam całą serię o Nocnych Łowcach i bardzo mi się spodobała, ale... kompletnie nic z niej nie pamiętam. xD a trzech ostatnich tomów to już w ogóle. xD Raczej już tak pozostanie bo nie zachwyciła mnie na tyle, żebym chciała ją przeczytać drugi raz. :D
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo :) Lubę tę serię ale drugi raz raczej jej nie przeczytam :)

      Usuń
  2. Pierwsze 3 części czytałam jeszcze w gimnazjum (a to było naprawdę dawno) i chyba muszę wrócić do świata Nocnych Łowców :)
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    http://zaczytanapielegniarka.blogspot.com/2017/08/niestraszna-groza-gaeziste-artur.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria o Nocnych Łowcach to moja ulubiona jak do tej pory.. Jeśli sądzisz, że Clare robi coś na siłę, to koniecznie sięgnij po kolejne części. Zdziwisz się jaka bywa bezpośrednia i zaskakująca. Z nią nie da się nudzić :)

    Pozdrawiam
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to, nie lubić Simona? :(
    Moja ulubiona seria, za którą zabieram się ponownie! Stęskniłam się chyba.
    Super, że ogólne wrażenie było dobre!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałąm jedynie pierwszą część, ale mam w planach całą serię, bo podobała mi się ona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam jeszcze styczności z tą serią, ale mam ją w planach :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, ale chyba jestem jedyną osobą, której w ogóle nie ciągnie do tej serii. Zaczęłam pierwszy tom i przerwałam po kilku rozdziałach, po prostu jakoś nie mogłam przez tę książkę przebrnąć. :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam całą serię. Czytałam niedawno nawet ostatnią część, żeby mniej więcej sobie przypomnieć co się działo ponieważ zaczynałam czytać "Pani Noc".
    Simon to taki biedny nerd, który ma mało szczęścia :D

    https://fuukor-wam-poczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po skończeniu serii chcę się zabrać za mechanicznego anioła :)

      Usuń
  9. Już od dawna planuję przeczytać. Może w końcu się uda :)
    Pozdrawiam, ann-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej, a ja właśnie bardzo lubię Simona. Tzn polubiłam go dopiero w 3 części, wcześniej też mnie wnerwiał xD

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń